mandag den 16. april 2012

langsom og ynkelig

Er langt om længe færdig med min stil, og hvor er det skønt! Den har godt nok været længe undervejs, men det tænker vi ikke på, hæhæ.
Nu burde jeg så gå igang med at lave min synopsis til AT, men det er bare som om at det ikke rigtig er det der fanger min opmærksomhed lige nu?
Har virkelig været ynkelig idag, og har så vidt muligt prøvet at sidde ned hele dagen (med visse undtagelser dog). Var i fitness i lørdags, og det kan mærkes i hele kroppen.
Min veninde Christina og jeg har næsten lige meldt os til fitness, fordi vi tænke at nu skulle vi starte på en sundere livsstil. Det passede perfekt med, at vi gjorde det efter studieturen hvor ens tanker ikke just har været i nærheden af sundhed.
Men vi bestemte os for at vi skulle være overskudsagtige og tage i fitness her i lørdags, så vi mødtes 9:50 og så cyklede vi derhen.
Vi havde meldt os på noget der hedder Crosstraining intro og beskrivelsen af dette lyder således:

CrossTraining Intro holdene er planlagt til dig som aldrig har prøvet kræfter med CrossTraining før. Det er altid en god ide at deltage på mindst et intro hold før man deltager på de øvrige CrossTraining hold. På intro holdene bliver man introduceret til de øvelser og teknikker man bruger på de øvrige CrossTraining hold. Som afslutning føres du igennem en almindelig CrossTraining Workout, som giver et godt indtryk af hvad CrossTraining indebærer. 
OM CROSSTRAINING
Fælles for alle CrossTraining hold: CrossTraining er en intens træningsform med fokus på styrke- og konditionstræning. Gennem en varieret sammensætning af øvelser træner du hele kroppen både funktionelt og effektivt. Der trænes med frie vægte, kettlebells, sandsække, medicinbolde og andet funktionelt træningsudstyr, samt i racks med bl.a. chinbar, ringe og tove.

Oh yes! Men vi kom så derhen og fand ud af hvor vi skulle være. Og kender i det hvor man kommer ind i et rum og inderligt ønsker at man er gået forkert? For sådan havde jeg det i det sekund jeg kom derhen. Der var nogle få piger, der vel og mærke så ud til at være i god form og sådan. Ud over det var der jo en del mænd da det som oftes også er det Crosstraining appellerer til. De var jo selvfølgelig forholdsvis muskuløse, jeg følte mig lidt lille?
Men vi gik i gang lige på og hårdt med kongens efterfølger. Okay, det lyder måske lidt fesent men det var sådan noget med at skulle kravle helt tæt på gulvet og gå på hænderne med benene op af væggen osv.
Derefter skulle vi lave en masse squat hvorefter vi hentede en vægt, her tog jeg en på 8 kg. Den skulle vi også lave squat øvelse med. Derfra skulle vi have den svunget op over hovedet i strakt arm hele vejen. Så var der en masse styrke mm.
Må sige det var meget intens styrketræning, ahem...
Er derfor øm i hver eneste muskel i hele min krop, heldigvis er jeg ikke ene om det.
Men satser på, at det går væk inden onsdag, da vi har snakket om at tage op og træne lidt. Man siger selvfølgelig, at ømheden skal trænes væk, men det er nu bare ikke det der tiltaler mig mest. Går sgu som en eller anden stivbenet and altså!
Men jeg skal hvertfald lige forbedre min form før jeg smutter til crosstraining, så er det sagt.
//L.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Om mig

Mit billede
København S , Danmark, Denmark
20 år, bosat i København. Jeg har en stor forkærlighed for alt der er sort. "Desværre" har jeg også en smag, som er for dyr til min pengepung. Derfor vil der her på bloggen også blive skrevet om mange urealistiske drømme og ønsker. Her gerne efterfulgt af et mere realistisk ønske.

Faste læsere