onsdag den 6. marts 2013

1, 2, 3, VINTERFERIE

Hjemme fra Berlin. Hjemme fra en utrolig hyggelig og sjov tur med min veninde Emilie! Her får i en stak billeder (af varierende kvalitet) fra min vinterferie. Dette inkluderer en sommerhustur med nogle søde piger, og min tur til Berlinos.
På trods af køkkenets størrelse var der alligevel plads til 4 personer i køkkenet. Det var så fint et lille sommerhus der var rødt med hvide detaljer -fint fint! 
Jeg kan ikke just prale med, at vi (læs: jeg) var super aktive. Det var jo ferie, som man siger. Derfor blev noget af tiden brugt i sofaen - MED dyner! Det er sådan noget der er hyggeligt, og som er forbudt derhjemme, hæhæ! Men som om det ikke helt var nok:
- ingen ferie uden kage! Den søde Astrid havde været igang med at lave cheesecake, og jeg kan lige love jer for, at den var vellykket! - den var pænere på billedet i de rigtige farver, men nu var nogle af billederne herinde allerede sort/hvide, måske jeg viser det senere? En af de andre dage fik vi også hjemmelavet is og marengs. Jeg tror faktisk, at vi fik dessert hver aften, ahem..

Dagen efter sommerhusturen vendte jeg min lille snude mod Berlin med mumi (Emilie), koldt men godt!

Mumi havde medbragt sin Ipod med alt muligt musik på (og jeg mener ALT muligt) der var alt fra super dårligt, super grinagtigt og til super fantastisk, ikke dårligt! Den kære ipod var en tro følgesvend og sparede os for mange timers kedsomhed, kan jeg love jer for! Billedet stammer fra en metro i Berlin. Faktisk stammer det fra den første metrotur i Berlin!

Når man siger Berlin, siger man også East Side Gallery. Så der skulle vi selvfølgelig også hen og se på den kunstneriske udsmykning af resten af muren. Desværre var det snevejr (og modvind, dårlig kombi), men sådan var det bare! - og selvfølgelig: Det er Mumi på ovenstående (og nedenstående) billede - hun er über alles!

Det er så denne type billeder jeg har (lidt for, måske) mange af på min telefon. To piger som gerne vil tage billeder af hinanden, men ikke gider at få taget billeder af sig selv, - hvis i forstår. Men det er lidt hyggelige, så jeg nænner alligevel ikke helt at slette dem!

Kreativitet på højt plan ved morgenbordet! Ønsker du at lave en fantastisk og smagfuld (lol) bananmand, skal bare have en banan og nutella, piece of cake! Min lignede Johnny Bravo, om det er godt eller skidt ved jeg ikke helt. 

Vi var selvfølgelig også ude og spise! Her er vi på en asiatisk restaurant, fancy, fin og med god mad! mumi var allerede gået igang med forretten inden jeg nåede at tage et billede, hæhæ!
Vi havde to aftner hvor vi skulle spise ude, den ene aften spiste vi nudelsalat (billedet) og den anden aften spiste vi sushi, vi gik efter running sushi, og jeg tror vi fik valuta for pengene (som de gamle siger), jeg tror aldrig jeg har spist så meget sushi! Og så var det ikke engang så dyrt, winn!  


Én af dagene valgt vi noget af tiden bare at gå rundt uden kort og se hvor vi endte hende. Vi endte i et område fyldt med gallerier, og det skulle vi jo ikke snydes for. Derfor var vi også inde ved nogle af dem. Ovenstående billede stammer bl.a. fra en af gallerierne. Nu kan jeg desværre ikke huske kunstneren, men jeg synes alligevel at billederne var finurlige, på den gode måde! Billedet er skabt via flere processer. Først tager man en hvis mængde billeder af en person (i dette tilfælde siddende oven på et bord), disse ligges så "oven i" hinanden, eller dele af det gør. Ved hjælp af fotoredigering bliver flere dele sat sammen på forskellige måde. Dette gør at man kan blive ved med at kigge på billederne og hele tiden opdage noget nyt! Alt karakteristisk er redigeret væk, det eneste kendetegn og modermærker, så man ved ikke hvem der har stået model.
Jeg var hvert fald solgt!


Vi var også i byen torsdag aften. Vi startede med at drikke drinks ved et sted der hed Alibi, her var der happy hour, så man fik to drinks for 10 euro, hvilket vi selvfølgelig benyttedes os af, og købte to drinks. Efterfølgende skulle vi hen til et sted der hedder Cookies Club, som er en bar og (i mange af bedre ord) diskotek. Vi vidste på forhånd, at det ikke var helt nemt at finde, men vi fandt det dog til sidst, med hjælp fra én. Stedet var stort og i "to" plan. det ene dansegulv var forskudt, så der var rum under dansegulvet. Herinde var der bl.a. en lille "biograf" med 8 sæder, hvor der blev vist en gammel James Bond film, et andet rum var udsmykket som en græsk have, med hvide stolper og egeføj. Dertil var der også et rum udsmykket som en pejsestue med store puder - dog uden "ægte" ild i pejsen. Sidst men ikke mindst var der også et lille sted man kunne vies, hvis det var noget man lystede! (jeg henviser til ovenstående billede). 

Fredag aften tog vi et fly hjem. Vi lavede ikke det store, da Mumi var tømmermandsramt. Det passede mig skam helt fint, da vi kun havde sovet 3 timer den nat. Derfor blev det meste af dagen brugt i lufthaven, med fødderne op på kufferten og en kaffe i hånden.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Om mig

Mit billede
København S , Danmark, Denmark
20 år, bosat i København. Jeg har en stor forkærlighed for alt der er sort. "Desværre" har jeg også en smag, som er for dyr til min pengepung. Derfor vil der her på bloggen også blive skrevet om mange urealistiske drømme og ønsker. Her gerne efterfulgt af et mere realistisk ønske.

Faste læsere